top of page
מיכל אגוזי צלמת 0012.jpg
  • Writer's pictureLaor Ami Levin

5 תנוחות לשיפור העיכול

חנוכה כאן וכמו בכל חג אנחנו מוצפים באירועים בעבודה, מפגשים משפחתיים יציאות עם חברים, חופש עם הילדים ועוד, המזמנים לנו ארוחות עשירות מידי, קינוחים מתוקים, מלוחים ועוד. עבור רבים הזמן הזה רווי במתחים ודאגות, אם בשל אירגון אירועים, מפגשים משפחתיים, דאגה לילדים בחופש, בקיצור, חגיגה. כל אלה יחד נותנים לנו מתכון מוצלח לאכילת יתר ותחושת אי נוחות בבטן.לפניכם חמש תנוחות לשיפור העיכול והקלה על נפיחות בבטן, במיוחד לחגים.

1. פיתול עמוד שדרה

Spinal TwistBW.jpg

גירסא קלה - בשכיבה על הגב כאשר ברכיים כפופות כאשר כפות הרגליים על הרצפה והידיים לצידיי הגוף בגובה הכתפיים. הטו את הברכיים ימינה עד שהן מגיעות לרצפה, הפנו את הראש שמאלה, וליחצו את שכם שמאל אל הרצפה. הישארו כ 10 נשימות מלאות. חיזרו בצד השני. גירסא מתקדמת - שכיבה על הגב הביאו את ברך ימין אל הבטן, רגל שמאל ישרה קדימה, בעזרת יד שמאל פתלו את ברך ימין שמאלה כאשר יד ימין פשוטה אל הצד בגובה הכתף, הפנו את המבט ימינה וליחצו את שכם ימין לרצפה. הישארו 5-10 נשימות מלאות. חיזרו בצד השני.

תנוחה זו מעודדת את תנועת הפריסטלטיקה – תנועת המעיים ותעזור להניע גז כלוא במערכת מה שיקל על לחץ ונפיחות בבטן.

2. קוברה

BW.jpg

בשכיבה על הבטן, רגליים יחד כפות הרגליים נחות על גב כף הרגל. מקמו את כפות הידיים מתחת לכתפיים כאשר המרפקים צמודים אל הגוף והשכמות משוכות מטה. בשאיפה התחילו להרים את הראש, הצוואר והכתפיים תוך שאתם מתכוונים להאריך את עמוד השדרה קדימה ולמעלה. השתמשו בשרירי הגב כדי להאריך את עמוד הדרה תוך שאתם מתרוממים. הגיעו לשיא ההקשתה, הקפידו שהכתפיים נשארו רחוקות מהאוזניים והשכמות משוכות לאחור. הישארו 5-10 נשימות. נשימה עמוקה בהקשתה לאחור עושה עיסוי עדין לאיברים הפנימים בבטן ועוזרת לייצר מרחב בבטן להניע מזון תקוע בתוך המערכת.

pawanmuktasana.jpg

3. פאוון מקוטה אסאנה - Wind Relieving Pose

בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות אל החזה, חבקו את הברכיים. קחו 10-20 נשימות עמוקות ומלאות ותנו לתנוחה לעשות את העבודה.

הלחץ של הרגליים כנגד הבטן תוך כדי נשימה עמוקה ועדינה יוצר עיסוי עדין לאיברים הפנימיים, מעודד תנועת מעיים ושחרור של גזים כלואים במערכת.

baby-ctrBW.jpg

4. אנאנדה באלאסנה – תנוחת התינוק השמח

התנוחה הזו עובדת מאוד דומה לפאוון מקוטה אסאנה. ההבדל היד האו שבמקום לחבק את הברכיים כנגד החזה, פותחים את הירכיים והרגליים לצדדים בכדי להגיע לכפות הרגליים עם הידיים. תנוחה זו עוזרת ליצור מרחב בבטן ומעודדת תנועה של מזון ואוויר לאורך מערכת העיכול.

Childs PoseBW.jpg

5. תנוחת עובר

תנוחה זו מעוררת את מערכת העיכול, מזרזת שיחרור גזים כלואים במערכת ובשילוב עם נשימה מעסה בעדינות את האיברים הפנימיים. הישארו בתנוחה בין 10-20 נשימות עמוקות ורגועות.

בכל התנוחות המוזכרות כאשר אתם נחים בתנוחה ונושמים נשימות עמוקות ואיטיות מערכת העצבים הפראסימפטטית מתעוררת לפעולה מערכת שמוכרת גם כ- "rest and digest system". במילים אחרות אתם מתקשרים עם הגוף שלכם שהוא במקום בטוח ורגוע ויכול להתרכז בניקוי וריפוי הגוף.

9 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page