top of page
מיכל אגוזי צלמת 0012.jpg
  • Writer's pictureLaor Ami Levin

rescue remedy - תרופת הצלה אמיתית למצבי חירום אמיתיים

" תודה, אבל אני לא מאמינה בזה כל כך..." היא עונה בקול מתנצל

כשאני שואלת למה הרבה פעמים אני שומעת את התשובה הבאה - "לקחתי רסקיו וזה לא עשה לי כלום, אפילו עשה לי קצת רע." "למה לקחת רסקיו?" – אני שואלת. "יש לי פחד קהל/פחד מטיסות/חרדת מבחנים/ עוד סוגי חרדות ופחדים..."

אז חברות וחברים רסקיו כשמה כן היא - היא תמצית הצלה אמיתית למצבי חירום אמיתיים כמו פגיעה בתאונת דרכים, מצבים של הלם, טראומה פיסית ורגשית, אימה ואף אובדן הכרה. מצבי אמת בהם הגוף שלנו נמצא במצב חירום. זו *לא* תמצית לטיפול בחרדות או פחדים שהמקור שלהם הוא במינד. לצערי במקרים רבים תמצית זו עשתה יחסי ציבור לא טובים לריפוי בפרחי באך כיוון שאנשים השתמשו בה בצורה לא נכונה. אז היום אנסה לעשות קצת סדר ולהאיר את התרופה הזו מהזווית הנכונה והמחמיאה שלה -

מעטות הפעמים בהן יצא לי להשתמש בה בקליניקה, כיוון שזו תמצית הצלה למצבים אמיתיים. למרות שבשיטות מסויימות מוסיפים את התמצית הזו למרשם כתמצית שמעלה אנרגטית או מחזקת את המרשם, מניסיוני מצאתי שזה לא תמיד נכון ולא תמיד מתאים, כמו כל דבר בפרחי באך – התמציות הן אותן תמציות אך אנשים שונים ומגיבים אחרת לכל תמצית.


רסקיו רמדי למעשה אינה תמצית אם, זוהי תרופה המורכבת מחמש תמציות אם –

Star of Bethlehem - להלם וקהות חושים

Rock Rose – לאימה ופאניקה, פחד מקפיא או מצמית

Impetians – לעצבנות ומתח

Cherry Plum – להתפרצויות אלימות והיסטריה

Clematis – לבלבול עמוק, חוסר אוריאנטציה, תחושת עירפול, עד כדי אובדן הכרה ועילפון. אם נתבונן בפרחים המרכיבים את התרופה הזו נראה שהם מתכתבים עם התגובות השונות של מערכת העצבים שלנו למצבים מסכני חיים – fight, flight and freeze.


Star of Bethlehem, Rock Rose, Clematis מטפלות בתופעות שקשורות לתגובת Freeze. תגובת הקפיאה קורית כשהמצב אליו חשפנו היה כל כך מפחיד שמערכת עצבים שלנו עושה shutdown. דוגמא למצב קפיאה - בטבע נראה חיה ש"מעמידה פניי מתה" כדי שהטורף יעזוב אותה וכך היא שורדת את הסכנה, חשוב להבין שזה לא עניין של אופי, זה מערכת חכמה אינסטינקטיבית שנמצאת בתוך הגוף שלנו ומפעילה אותנו אינסטינקטיבית, שומרת עלינו, החיה לא בחרה להעמיד פני מתה, זו מערכת העצבים שלה.

Impetians ו- Cherry Plum הן תמציות הקשורות לתגובות שקשורות Fight or Flight - מערכת העצבים שלנו מגיבה בצורה של יצירת תנועתיות יתר או כדי לברוח מהסכנה או כדי לתקוף. בכל שלושת התגובות יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף נפגעות. במצב של Freeze כל פעולות החיים מצטמצמות כמעט לאפס- הגוף מעמיד פני מת, במצב של Fight or Flight האנרגיה מושקעת בטיפול במצב החירום כלומר האצת קצב הלב, עלייה בלחץ הדם, הזרמת הדם לשרירים גדולים, חידוד החושים ועוד. במצב מאוזן האנרגיה מושקעת בעיכול, הזרמת דם לאיברים פנימיים, ריפוי ושיקום תאים פגומים, טיפול בדלקות, טיהור ופינוי פסולות, ועוד.

בפועל בשטח במצבי חירום ומצבים מסכני חיים בני אדם יחוו אחת מהתגובות או מצבים מורכבים. rescue remedy עוזרת למערכת העצבים שלנו לחזור למצב מאוזן וכך מסייעת ליכולות הריפוי הטבעיות של הגוף להיות זמינות עבורנו. שימוש ומינונים-

בפורמולת הצלה אפשר להשתמש במצבי חירום ללא דילול על הלשון. אם האדם מחוסר הכרה אפשר לטפטף על השפתיים ועל הדופק. אם הלקיחה נעשית בבית לאחר האירוע נדלל את התמצית דילול סטנדרטי (6 טיפות של התמצית בבקבוקון של 30 מ"ל). בעלי חיים - לחתולים וכלבים אפשר לטפטף על האף יש להם אינסטינקט ללקק. או גם כן על השפתיים. אם הלקיחה נעשית בבית לאחר האירוע נדלל את התמצית דילול סטנדרטי במים ונטפטף במים ועל המזון של בעל החיים. שימושים נוספים - טיהור מרחב בו היה אירוע טראומתי - לשים את התמצית המדוללת בשפריצר ולהשפריץ בחלל החדר. רוצות לשמוע עוד על ריפוי בפרחי באך - מוזמנות ומוזמנים לעקוב אחרי או להיות בקשר - 052-5112720






22 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page